Esimatka, esimakua

En karannut sanomatta mitään. Mahdollisimman monet moikkasin ennen lähtöä. Alkoi jo tuntua vähän kohtalokkaalta, mutta silti mukavampi niin.


Kiitos kaikille kivoista keskusteluista ynnä yösijoista niin Jyväskylässä, Tampereella kuin Turussakin. Paljon ehdin eri ihmisille ääneen pohtia matkani merkitystä — onko sitä, ja tarvitseeko olla? Iloinen irtiotto? Normien nollaus? Liikettä liikkeen vuoksi? 


Puhelimessani on kolmen kuukauden Interrail. Samoille mikropiireille eksyvät valokuvat ja videotkin. Kaikki menee niin pieneen nykyään. Päässäni muistot toivottavasti laajenevat.


Ensin kolme kuukautta tuntui valtavan pitkältä ajalta. Sitten aloin suunnitella mahdollisia paikkoja ja reittejä, eikä aikaakaan niin alkoi karsinta. Olen ehtinyt jo useammalle sanoa, että jos rahaa olisi loputtomasti, saattaisin olla jatkuvasti matkalla jonnekin. Ehkä se ei enää tuntuisi samalta?


Tämä on ainakin yritys pitää blogia. En vielä tiedä, kuinka tässä käy.


Palaan asiaan.





Kommentit

Mettuska sanoi…
Mukana kuin peräp... No mukana seuraamassa 😁
Antti Viitamäki sanoi…
Kiitos, mukava kun olet! Keksin vasta nyt, miten näihin viesteihin pystyy vastaamaan... Piti vaihtaa asetuksia. Tai sitten alkoi vain sattumalta toimia. Tekniikka = taikuus.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Hostellielämää, osa 10: Napoli ja Genova

Suur-Berliini

Sekunteja pimeyksien välissä